Σοκολάτα: το φαγητό των θεών

Σοκολάτα: το φαγητό των θεών

Η σοκολάτα παράγεται από τους καρπούς του κακαόδεντρου. Το κακαόδεντρο επιστημονικά ονομάζεται Theobroma cacao που σημαίνει το «φαγητό των θεών». Οι πρώτες πληροφορίες για την καλλιέργεια των κακαόδεντρων προέρχονται από τον πολιτισμό των Μάγια οι οποίοι χρησιμοποιούσαν σκόνη σοκολάτας πάνω σε πληγές. Από την άλλη για τους Αζτέκους το κακάο ήταν τόσο πολύτιμο που άξιζε όσο και το χρυσάφι και το χρησιμοποιούσαν ως μέσο εμπορικών συναλλαγών. Εκτός αυτού, παρασκεύαζαν ένα ρόφημα, το xocoatl, από κόκκους κακάο στο οποίο πρόσθεταν μπαχαρικά, το έπιναν ζεστό και το θεωρούσαν χωνευτικό, δυναμωτικό κι ένα από τα καλύτερα φάρμακα εκείνης της εποχής.

Πράγματι η μαύρη σοκολάτα έχει σημαντικά οφέλη για τον οργανισμό, παρέχει ενέργεια και τόνωση χάριν στα θρεπτικά συστατικά που περιέχει και έχει μεγάλο προστατευτικό ρόλο ενάντια στα καρδιαγγειακά, στον καρκίνο και σε εκφυλιστικές παθήσεις. Έχει περισσότερα αντιοξειδωτικά από το πράσινο τσάι και το κόκκινο κρασί που σημαίνει ότι δρα προστατευτικά στην καταστροφή των κυττάρων.

Άλλα συστατικά της σοκολάτας υγείας είναι το ασβέστιο, το μαγνήσιο και ο φώσφορος που προστατεύουν τα οστά και τα δόντια. Ο χαλκός που βοηθά στη σύνθεση μελανίνης και ο σίδηρος που συμμετέχει στη σύνθεση αιμοσφαιρίνης. Επίσης να σημειωθεί ότι δεν περιέχει καθόλου χοληστερόλη.

Η σοκολάτα διακρίνεται σε τρία είδη:

  • Κουβερτούρα ή μαύρη σοκολάτα ή σοκολάτα υγείας (ή bitter): αποτελείται από βούτυρο κακάο, κακαόμαζα και ζάχαρη. Περιέχει το περισσότερο κακάο το οποίο μπορεί να ξεκινά από 40%, φτάνει στο 70% για καλής ποιότητας σοκολάτες με υψηλή περιεκτικότητα σε κακαόμαζα και αγγίζει το 95% σε απόλυτα bitter σοκολάτα χωρίς ζάχαρη.
  • Σοκολάτα γάλακτος: αποτελείται από κακαόμαζα (γύρω στο 35%), ζάχαρη και γάλα (ή σκόνη γάλακτος).
  • Λευκή σοκολάτα: αποτελείται από βούτυρο κακάο, ζάχαρη, γάλα (ή σκόνη γάλακτος) και δεν περιέχει καθόλου κακαόμαζα.

Αν πρέπει να συγκρίνουμε τα τρία είδη, η πιο θρεπτική επιλογή είναι η μαύρη σοκολάτα κι αυτό γιατί στη σοκολάτα γάλακτος, το γάλα αυξάνει τα κορεσμένα λιπαρά, επηρεάζει την απορροφησιμότητα του σιδήρου και τη δραστικότητα των αντιοξειδωτικών ουσιών καθώς επίσης αυξάνει και λίγο τις θερμίδες. Η λευκή σοκολάτα είναι η χειρότερη επιλογή καθώς έχει την υψηλότερη περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και θερμίδες και τη χαμηλότερη σε αντιοξειδωτικά.

Συμπερασματικά, η μαύρη σοκολάτα και πιο συγκεκριμένα το κύριο συστατικό της, το κακάο, έχει πολύ σημαντικές ευεργετικές ιδιότητες αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να την καταναλώνουμε σε μεγάλες ποσότητες κάθε μέρα γιατί δεν παύει να είναι ένα λιπαρό και θερμιδογόνο τρόφιμο. Ένα με δύο κομματάκια την ημέρα είναι αρκετά. Επιπλέον, για να επωφεληθείτε πράγματι από τα συστατικά της θα πρέπει να ψάξετε για καλής ποιότητας προϊόντα με περιεκτικότητα σε κακάο υψηλότερη ή ίση με 70%.

 

Πηγή: http://theamagazine.gr/

 

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *